piątek, 31 grudnia 2010

Poświątecznie

Kusiło mnie to wyzwanie, kusiło... Aż w końcu skusiło :-)

Nie przyłączyłam się wcześniej z dwóch powodów: raz - że nie chciałam, żeby się okazało, że zbyt dużo na siebie wzięłam, a dwa - że wiedziałam, że recenzji filmu nie umieszczę, bo nie wiem, czy mi się będzie chciało coś oglądać - wolę poczytać :-) A tu proszę - blog zrobił się otwarty na dużo więcej niż tylko film i książka. Bardzo mi się podoba pomysł tworzenia "bożonarodzeniowej bazy". Bezpośrednio o moim przyłączeniu się do wyzwania zdecydował tzw. przypadek - wypożyczyłam z biblioteki dwie książki, których tytuł sugeruje związek z naszym tematem: "Cicha noc" Mary Higgins Clark oraz recenzowane już przez kilka osób "Morderstwo w Boże Narodzenie" Agathy Christie.








Co ciekawe, książki te - choć całkiem różne - mają coś wspólnego oprócz tytułu, mimo że każda z nich dzieje się gdzie indziej, ma innych bohaterów, zawiera inne wątki i wydarzenia. Dla obu tych książek prawdziwe jest stwierdzenie, że możemy robić nie wiem co, żeby zaplanować Wigilię i Święta, a one i tak potoczą się swoim torem. Nie da się w życiu wszystkiego zaplanować. Życie bowiem ma dla nas niezliczone niespodzianki. Co prawda, w obu tych książkach niespodziewane sytuacje to takie sytuacje, jakich nikomu nie życzę i w jakich nikt z nas nie chciałby się znaleźć - zwłaszcza w Boże Narodzenie. I mimo tego że są Święta, bohaterowie muszą zmienić priorytety i poradzić sobie w niewyobrażalnie trudnych sytuacjach. Jednak trudne wydarzenia życiowe nie są bezowocne - bardzo zbliżają bohaterów do siebie. Prowadzą do wybaczenia, zjednoczenia, odnowienia, dojrzałości; uczą troski o drugiego człowieka i wzajemnej pomocy czyli pokazują to, o czym powinno nam wszystkim przypominać Boże Narodzenie. A oprócz tego wszystkiego obie książki trzymają w napięciu - ja nie mogłam się od nich oderwać i musiałam przeczytać każdą z nich całą od razu :-) Polecam gorąco niekoniecznie w okresie świątecznym.

Zamieszczam również LINK z życzeniami na wesoło - dostałam je od znajomej i bardzo, bardzo mi się spodobały, więc się nimi dzielę :-)

Pozdrawiam sylwestrowo i noworocznie :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz